MEL

Ik ben Melany, maar ik word eigenlijk altijd Mel genoemd. Ik heb mijn eigen Life&Mind coach bedrijf ‘MEL’ en daarnaast werk ik als Fysiotherapeut. Een top combinatie! Er zijn veel raakvlakken en beide vakken versterken elkaar. Met mijn eigen bedrijf focus ik mij vooral op het stukje mindset en tijdens mijn werk als fysiotherapeut richt ik mij voornamelijk op het lichaam. Wel ben ik van mening ben dat deze twee onlosmakelijk verbonden zijn met elkaar.

Sinds mijn achtste speel ik zelf het spelletje volleybal en heb ook ik verschillende blessures meegemaakt die bijna gepaard lijken te gaan met deze sport. Vooral blessures aan de vingers, schouders, knieën of enkels komen vaak voor. Maar is het niet veel beter om een blessure te voorkomen?

Gelukkig kan dit in de meeste gevallen door het doen van preventieve oefeningen. Denk hierbij aan oefeningen die je spieren versterken, je stabiliteit vergroten, eventuele rekoefeningen en oefeningen voor je rompstabiliteit.

Wanneer de spieren rondom je gewrichten sterk genoeg zijn, zal de kans op blessures kleiner zijn. Deze spelen namelijk twee heel belangrijke rollen tijdens het sporten. Ten eerste maken spieren alle bewegingen mogelijk, het maakt niet uit of deze beweging groot of klein is. Daarnaast dragen je spieren bij aan de stabiliteit van je gewrichten. De preventieve oefeningen zullen vooral gericht zijn op het creëren van een optimale balans tussen spierkracht en stabiliteit.

 

Hieronder heb ik voor elk gewricht een preventie training uitgeschreven waarmee de kans op blessures af zal nemen. Ik zeg hierbij afnemen, omdat niet alles binnen jouw macht ligt. Houd altijd rekening met de intensiteit van de trainingen zelf (warming-up en cooling down) en zorg voor een goede bescherming.

 

Ben je naast het lichaam geïnteresseerd in het stukje mindset en die hierbij komt kijken? Voel je vrij om een kijkje te nemen op mijn site of contact met mij te zoeken.